tirsdag den 13. oktober 2009

En nat vi sent glemmer. Eller allerede har blacked out.

I lørdags var der kagekalas hos Anarkisten. Og det var dejligt som altid.

Især fordi jeg fik smagt en græskartærte, som var fuldkommen guddommelig. Hvilket var lidt af en overraskelse, fordi dem jeg hidtil har smagt, har været fuldkommen elendige. Men Sif kan bage en tærte, kan hun. Og butternut squash er Dronningen af græskar!

Men især også fordi jeg først kom hjem kl. 7 søndag morgen efter en heftig nat i byen med masser af sjov, grin, fjolleri, diskussion, spillen komedie og en lille smule opkast. På skoene.

What - me? Nooooo.

....ikke særlig meget da!

Byturen var spas, men der er en tabsliste. Og den kommer her:

1. Al sund fornuft. Hvilket resulterede i to punkter på listen;
2. Alt alt alt for mange penge OG
3. Mit helbred. Som jo netop var på vej op. Nu er min stemme væk. Igen.
4. Verdens bedste læbepomade! Fra Origins. For dyr til, at jeg kan købe en ny, nu hvor jeg har brugt så mange penge på druk og ballade.
5. Alt hvad der var feminint ved mig.

Det sidste er dog kommet igen faktisk, det var mest en midlertidig ting, som ligeså stille løb ud af mig, samtidig med at de dyre dråber løb ind.

I forbindelse med dyre dråber vil jeg rigtig gerne anbefale to ting:

1. Kwak med pilsner på Bryggeriet. 120,- bobs for en liter fadøl, der smager så englene synger.
2. Long Island Ice Tea på Fidels. Forfærdeligt forførende og farlig. Drøndejlig.

Og herefter følger en advarsel:
Kombinationen af tre af de der Kwak-øl og to LIITs kan resultere i et virkeligt nasty gulv på et diskotekstoilet. Men man kan lyve sig ud af det ved at fortælle de ventende piger i køen, at det var sådan, da man kom, og at man holdt vejret og mest trådte på venstre side af toilettet, mens man vrænger ansigt, så de forstår, at det ikke var lækkert, men når man skal tisse, så skal man jo. Det holder dog kun, hvis man husker at tørre oversiden af sin sko godt af, før man kommer ud.

Endnu en advarsel:
Hvis det er dig, det handler om i advarslen foroven, så har du en rigtig led søndag forude. Mere opkast, hovedpine, kvalme en masse, ikke i stand til at spise eller drikke i mange timer, rysten i hele kroppen, koldsved, sved, uro i kroppen, ingen hvile...og what not. Måske især det sidste.
Man kan godt overleve det. Men man er meget, meget ynkelig.

Nu er næste uge godt i gang, jeg har tilmeldt mig næste omgang kagefest hos Anarkisten og er levendne endnu en gang. Og færdig med selvynkende tømmermænd. For nu i hvert fald.

God efterårsferie alle sammen. Nyd solskinnet.



9 kommentarer:

  1. but 'twas gooooooood. And the pikchers were gooooood also.

    God efterårsferie (har de virkelig det på Uni? det havde de ikke da jeg gik på SDU i Kolding)

    SvarSlet
  2. Hvor unfair for dig. Jeg havde det også, da jeg gik på SDU i O'ense.

    Og ja, 'twas gooooood!

    SvarSlet
  3. og HVOR er billederne af den der kavalergang, som du åbenbart var så generøs med??!!

    ;D

    HEP!

    SvarSlet
  4. En hemmelig mappe på fæjsbuk! Meget, meget hemmelig!

    SvarSlet
  5. Gode advarsler (som man jo nok desværre har glemt, næste gang det går så galt), og pokkers også med tabslisten...
    Jeg kan heldigvis stadig se ALLE billederne!!!

    SvarSlet
  6. I fik da vist lige gået godt til den, dér. Mon man tør, at blive fulgt til toget en anden gang?

    SvarSlet
  7. Åh, Ibs - det er i hvert fald en nat jeg ALDRIG glemmer. Sikke festlige vi er!

    Min tabsliste lyder nogenlunde magen til, dog røg der også lige en at mine yndlings granatøreringe i svinget.

    Men du kan bare sige til, så er jeg klar på endnu en omgang ;-)

    SvarSlet
  8. Hold op med at være stille og hold et nyt træf nå!

    Jeg vil oss mæ

    SvarSlet
  9. Selvom jeg ved, det er svært at tro, så ender det altså ikke sådan her hver gang. Freksempel i lørdags var der jo træf her hos mig, da kunne du snildt have deltaget. Så kunne du nemlig selv have hæklet det der dækken til bilen, eller hvad det var....

    SvarSlet