søndag den 15. maj 2011

Overskud


I morges, allerede før vi stod op, begyndte Kæreste at fable om, at jeg da havde loooovet dejlig morgenmad med både dit og dat. "ARH!" tænkte jeg, det kunne da ikke passe. Jeg havde da bare sagt, at jeg ville lave nogle æg og så læse avisen i ro og mag.

Men mens jeg nægtede pure, indså jeg, at det faktisk også ville komme mig lidt til gode, hvis jeg lavede dejlig morgenmad. Så det gjorde jeg.

På sådan en flad søndag, hvor jeg næsten ikke kunne slæbe mig ud af fjerene, og mine øjne nærmest var for træthedstørre til at få linserne i, fik jeg alliwl hanket op i nogle pander, skærebrætter og de ting, vi lige havde i skabe og køler. Og så fik jeg lavet morgenmad.

I give you - søndagsbrånsj.


Lune havremuffins, ovnristet rugbrød, pandestegt (i smør!) hjemmebagt brød, skyr med hjemmeristet müsli, blåbær og akaciehonning, clementin-appelsinjuice, røræg, friske jordbær og kaffe med dejlig mælk. Kød havde vi desværre ikke lige, så det tænkte vi os bare til.
Manner, det var lækkert.

Jeg elsker sådan mig selv, når jeg får gjort de her ting.



Men jeg mangler stadig en voksen, der gider rydde køkkenet. Anyone?

2 kommentarer: