onsdag den 10. marts 2010

Dyreparken udvider

Jow jow.

Ikke alene har Dude stukket sit grimme, skællede insekthoved frem et par gange (dog ikke i denne uge!), siden jeg nævnte ham her første gang - jeg har nu fået endnu en beboer i badeværelset.

I morges, da jeg var på vej ud af døren, skulle jeg lige vaske hænder, og hvad ser jeg på badeværelset - midt imellem vaskens porcelæn og gulvets klinke?

En edderkop.

En af de tynde, gråbrune, underligt aflangskroppede væsner, som bare sad dér og glor på mig. Strengt taget har den jo ret små øjne, og jeg havde for travlt til at nærstudere, så jeg véd jo ikke, om den gloede. Men det føltes sådan.

Vel hjemme igen har jeg sagt til den, at den for så vidt gerne må bo under vasken. Men hvis den rører mig eller på anden vis kommer 'tæt på' (vi ved endnu ikke helt, hvor grænsen for hysterisk flip med hvinen og gråd går), SÅ dør den.

Jeg har netop læst Anansi Boys, og derfor falder det mig svært bare at slå kræet ihjel, fordi den findes. Ærligt talt, den kan jo ikke gøre for, at den er en edderkop. Så nu lever den bare der indtil videre.

Og jeg har besluttet mig for at kalde den Fat Charlie. Selvom den slet ikke er fed. Men det var Fat Charlie jo sådan set heller ikke.

Live and let live. Så længe, du ikke rører mig!

4 kommentarer:

  1. Du er fame så fuld af overskud og storsind Ibs.

    SvarSlet
  2. Ahimsa Ibs! Totalt karma-credit....

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med at han hedder Fat Charlie. Og det stikker i mit hjerte at jeg har lånt Anansi Boys ud til en ven lige pt.

    SvarSlet