tirsdag den 18. maj 2010

Kutyme

Jeg har ikke været single ret meget af mit liv faktisk, så derfor er jeg lidt på bar bund med visse ting. Som for eksempel at være i besiddelse af andre menneskers tøj.

På et tidspunkt havde jeg en onenighter med en ven, og så kunne han ikke finde sine underdrenge om morgenen og gik derfor commando hele dagen.

Da tømmerdrenge og det værste havde forladt mig, fandt jeg de fine, blå underbenklæder, men jeg anede mildest talt ikke, hvornår jeg lige så ham igen.

Så jeg vaskede dem, da jeg alligevel skulle vaske mine egne unævnelige. Tørrede dem, gemte dem i skabet og passede i det hele taget på dem. Det var jo hans. Jeg mener, hans tøj. Han skulle da have dem igen. Ik?

Da vi så mødtes på Unibar noget tid efter, havde jeg dem med til ham, hvortil han mere eller mindre måbende spørger "Sig mig, har du ikke smidt dem ud!?"

Eh. Skal man det? Er det det, man gør?

Nu er det så sket, som jeg nævnte i går, at jeg er kommet til at tage en andens sokker med hjem fra fest i weekenden. Eller i grunden er nogen søndag morgen efter overnatning kommet til at tage det første, det bedste par sorte sokker, som lå på gulvet og gået med dem. Og da jeg senere fandt et par sorte sokker, viste det sig, at han havde taget mine, og jeg nu sad med hans. Og selvom de var hullede, tog jeg dem på hjem og sendte en besked om, at han sgu var løbet med mine yndlings!

Men hvad så nu med de strømper? Skal de smides ud? Vaskes? Afleveres? Og hvad med mine egne strømer? Ser jeg nogensinde dem igen?

Det er en meget svær verden, det her. Man skal ingenlunde undervurdere den slags filosofiske tankers indvirken på ens daglige liv!

Jeg har faktisk både vasket og fint tørret (på altanen, i frisk luft!) hans strømper, så de er befriet for kattehår, kagekrummer fra gulvet OG pigelus. Måske især det sidste.

Og så siger jeg til ham, at vi kan bytte, når som helst han lyster. Easy as 1-2-3. Ik?

6 kommentarer:

  1. Hvis du vil udgå at din karma-konto ryger i minus, SKAL sokkerne tebaws til bedstedåsen! Hvis og i såfald og såfremt, han ikke returnerer dine er det rent extra karma til dig = win!
    En lille bonus er at du kan påpege hans tvivlsomme karakter, ved enhver lejlighed fremover....

    SvarSlet
  2. Tjah, jeg synes jo også, de bare skal afleveres og ik så meget fis. Men måske er jeg den eneste? ...udover dig jo...

    SvarSlet
  3. Vask dem :) Det bliver han glad for og så .... byt.

    SvarSlet
  4. De er vasket, som der står ;)

    SvarSlet
  5. Jeg mener principielt at tøj har ret til at komme tilbage til mor eller far. Sokker udgør dog en gråzone. Vi mister jo i snit 8 par om året, og accepterer det åbenbart, uden de store ramaskrig.
    Men han skal da ha' dem tilbage - den stakkels barfodede purk.

    PS. Pigelus skal fryses væk

    SvarSlet
  6. Helt barfodet er han jo ikke, purken, han har jo mine strømper. Og hans ér længe afleveret faktisk :)

    PS han må sgu selv fryse pigelusene væk så, det var HANS fejl til at starte med! :-D

    SvarSlet