onsdag den 13. april 2011

Twitterlove

Vi kender alle til at have en dårlig dag. Nogle dage er topfjong og andre knap så fjong. Atter andre er fuldkommen elendige. Og på de dage er Twitter ganske dejlig at have med sig.

Skriver man på Twitter, at man har en ægte møgbelortet off day, er der straks nogen, som skriver, at det sgu da er træls og ønsker bedring og godt humør. Nogle gange er der endda folk, som sender sjove links og gejl, som måske/måske ikke kan hjælpe på det elendige gemyt.

Og i virkeligheden ved jeg jo godt, at det er fuldkommen effortless for andre at skrive "Håber, det snart arter sig bedre" på Twitter, når man piver.
Og jeg ved godt, at det er så nemt som 1-2-3 at skrive, det er træls for andre, hvis de skriver, deres bedstemor eller nabo er død.
Eller hvis der er andet, som giver anledning til gråd og tænders gnidsel.
Eller. I. Det. Hele. Taget.

Men jeg ved også, at når jeg skriver "Sikke noget lort" og giver udtryk for medfølelse med mine tweeps, så mener jeg det faktisk. Så håber jeg, og ønsker for de andre mennesker, at de må klare sig fint igennem hvad det nu er, de kæmper med.

Og helt naivt går jeg ud fra, at de har det på samme måde, når de skriver sødt til mig. Og uanset om de har, så varmer det mit bette hjerte, når så mange lader til at tage del i min daglige skærmydsler med syg far, jobsøgning og andet lård.

So there.

Twitterlove er måske nok gemt bag masser af afstand, binære systemer og fejlskøn. Men det er fandme rart!

3 kommentarer:

  1. Jeg synes også at det er hyggeligt med den nærhed der kan være med Twitter. Og jeg mener det også, når jeg sender lidt Twitter-love til nogen. Selvom man ikke kender hinanden rigtigt, så får jeg i hvert fald en form for omsorgsfølelse for de mennesker som viser så meget af sig selv, at man godt kan regne ud at de bliver kede af det i en bestemt situation el.l.

    SvarSlet
  2. Twitterlove, bloglove, dåselove og real love - alt tæller, alt er godt!

    SvarSlet
  3. Det ok at be' om omsorg, når man har ondt, ondt, ondt... og om det er Twitter, FB, flaskepost, fly over himlen, whatever, så fejler omsorgen jo ikke noget. Krams herfra, Ibber!

    SvarSlet