fredag den 10. september 2010

Det vigtigste i verden

Jeg kan godt lide at se fjernsyn. Jeg kan faktisk rigtig godt lide det. Og helt uden at være snobbet eller elitær omkring det, så indrømmer jeg, at jeg mest ser DR.

Det er især Ramasjang (wow, højpandet!), DR2 og DRK, der kører på flimmeren hos mig. Ind i mellem, når timingen lige er til det, fanger jeg Go'morgen Danmark eller Nyhederne fra TV2, som også er den eneste reklame-kanal, jeg kan se herhjemme.

Lige for lidt siden var der en reklame for Canal Digital, hvor de pointerede, at deres tv-pakker er bedre end alle andres, fordi du får lov at se ALT fodbold, uanset hvilken pakke du vælger! Altså både den ene liga, den anden liga og endda den helt specielt fantastiske blablaliga!

Men hvorfor er det sådan? Hvorfor er det fodbold, der er det vigtigste?

Jeg ser for eksempel aldrig fodbold. Eller sport i det hele taget. Jeg er bedøvende ligeglad. Om det er golf, cykling, Wozniacki, håndbold, fodbold - I couldn't care less. Jeg er simpelthen ligeglad, og det irriterer mig, når hele min normale sendeflade omrokeres og ændres, blot fordi der tilfældigvis er Tour de France eller VM i fodbold i Sydafrika.

Er det i grunden ikke lidt en falliterklæring for hjerneaktiviteten i det ganske land, at det helligste i betalt tv er sport?

Hvor blev kulturen af?

Hvad skete der med at lade sig udfordre? Lære noget, blive klogere, se fjernsyn om lande langt herfra, historiske hændelser, politik, videnskab og samfund!?

Jeg kan selvfølgelig være bedøvende ligeglad med, hvad du eller andre bruger jeres dyrtkøbte fritid på, men det ærgrer mig, at Danmark er på vej til at blive Ekstra Blads-segment hele vejen rundt.

8 kommentarer:

  1. *Brusende klapsalver*

    SvarSlet
  2. Amen, sister. Hvad fanden var det også der skete med DR Satire?

    SvarSlet
  3. Årh mand, jeg ville elske at få hevet al sporten over på en kanal jeg ikke behøvede at se. Og også at få det hevet ud af nyhederne!

    SvarSlet
  4. Jeg formåede at slette min lange og relativt underbyggede kommentar.

    Nøjes med at sige: Det er jeg ikke enig i. Vil gerne diskutere med dig hvorfor engang ved lejlighed.

    SvarSlet
  5. DRs satire blev dræbt at Linda P.

    SvarSlet
  6. Du har så evig ret, Morfar!

    SvarSlet
  7. Jeg har læst indlægget med ivrig nikken og vil bare lidt forsinket tilslutte mig Bibbis brusende klapsalver ...

    SvarSlet