lørdag den 7. marts 2009

Langt omkring lørdag formiddag.

Ny og sundere livsstil. Agtigt.

Jeg har jo 'ventetøj' liggende i skabet, og det er ikke den slags tøj, som man bruger, når man venter sig. Det er tøj, som venter på, at jeg engang kommer til at kunne passe det igen. Og selvom jeg i grunden har det fint med at være tyk, som jeg er, så vil jeg bare hellere kunne passe det gamle tøj igen.

Så derfor er den nye ordning sund og frisk. Agtig. For så var jeg i fredagsbar i går, og da jeg kom småsnalret hjem, spiste jeg lidt mere end godt var. OG en bolle (hjemmebagt durum-og-havregrynsbolle) med smør og pålægschokolade. Det var måske ikke helt reglementeret, men ok, fuldskab og den slags....så det er undskyldt.

I dag ville jeg så være ægte sund og lækker og tog frugt til morgenmad. Papaya, mango og granatæblekerner i en skøn og farverig (granatæblekerner er tha bomb med farverne!) frugtsalat. Men jeg kunne ikke lide det. Måske var mangoen heller ikke helt så god, som den slags skal være.

Det blev jeg så ikke mæt af, og derfor hakkede jeg lige en frisk ananas i mundrette stykker, for så at blive mæt af dét. Men den var sgu noget sur og kedelig. Æv. Så nu har jeg lavet kvædete (Änglamark, for at det ikke skal være løgn), som jeg nyder. Så spiser jeg nogle rugflakes eller noget lidt senere, det er fint nok.

Sikke meget om morgenmad. Som slet ikke var særlig godt.

I forgårs stod menuen på helt andre ting. Jeg var på Ziggy Green med min gravide veninde, og jeg åd en hel Ziggy-burger OG deres dejlige kartofler med deres enormt for lækre mayo til. Ammenam.

Senere gik vi i Bruuns for at gå på Kong Venience i toppen og få kage og noget at drikke. Hele Bruuns var lidt gået i stå, mange butikker havde sikkerhedsgitter for, lyset var slukket og rulletrapperne kørte ikke.
Oppe i caféen var der mange borde med mad, men uden mennesker. Vi spurgte hvorfor, og det viste sig, at vi var ankommet, netop som en bombealarm var blevet afblæst. Så på mange af bordene stod helt og halvt fyldte tallerkener og ventede for at se, om folk ville vende tilbage til deres mad efter evakueringen. Det så så sørgeligt ud, som de fine tallerkener bare stod der og gloede.




I øvrigt var vores æbletærte langt fra god, så der gider vi ikke komme igen.

Fredagsbar! Ja, det var slet ikke meningen. Jeg skulle bare lige lave noget gruppearbejde og ordne noget pensumhalløj, så skulle jeg hjem igen. Men så mødte jeg jo en kammi i Stakbogladen og så skulle vi da lige dele to øl i Unibaren.
Vi nøjes aldrig med de to øl, vi aftaler, og ligesådan gik det i går. De havde fået Tuborgs Påskebryg, så hyggeligt, så dem fik vi lige. Og kammien købte så bagefter to Thy Påskeæg. Thy brygger jo økologisk øl og gør meget ud af at skrive det på etiketten. På kanten, hvor de lister ingredienser, står der, at øllet er brygget på økologisk byg, økologisk humle - og det gode vand fra Thy..........!?
For i Thy er vandet måske ikke fyldt med sprøjtemidler, medicin- og hormonrester fra landbrugsindustrien? I wonder.

Men det smagte godt, og det ér nok det bedste bud på en øko-øl. Skål!

2 kommentarer:

  1. God pointe med øko-øl... Måske renser de vandet før de laver det til øl?

    SvarSlet
  2. Ja, det kan da godt være faktisk. Og det er vel som med så meget andet 'økologisk' her til lands, at det er helt fint at kalde det øko, selvom der er en vis (og ret høj) procentdel, som ikke er øko :)

    SvarSlet