torsdag den 25. juni 2009

Fagre nye verden

Nede i det der Århus har de lavet en føtex om til en lidt mere fancy 'føtex food'. Jeg ved ikke helt hvorfor, men det ser ud til, at alle de tjekkede midtby-århusianere har fundet sig godt til rette derinde.

Jeg havde idag et ærinde i Guldsmedegade og derfor slog jeg lige et smut ind i den der føtex.....food.

Jeg skulle egentlig bare købe nogle radisser, for det var netop, hvad min mave og min grådgie tunge cravede. Jeg endte dog med både radisser, nektariner, kirsebær og verdens dejligste jordbær, ja, det er jo de danske.

I køen opdagede jeg pludselig, at jeg faktisk stod og ventede på adgang til en selvbetjeningskasse.

Jeg nåede lige akkurat at tænke "Åh gud nej!" og gå et skridt baglæns, før en ung føtexmedarbejder prajede mig og sagde "Der er plads her!" med smil i stemmen og hele ansigtet. Jeg smilede også, men på en mere kejtet åh-nej-jeg-blev-opdaget-agtig måde.

Det var jo for plat at stå der som blot 30-årig og være bange for den nye teknologi, så jeg gik let tøvende hen til maskinen. Den unge ansatte var jo lige bag mig, og hun måtte jo kunne hjælpe, hvis der opstod panik. HVIS! Jeg er jo ikke totalt tekno-analfabet. Blev der sagt!

Det var faktisk slet ikke så svært. Jeg fik trykket på de ting, jeg skulle, scannet de varer, som havde stregkode, pakket varerne i min pose, som blev placeret i den totalt brillante holder, så posen er åben og klar!

Og så betalte jeg med Dankort. Lige på beløbet. Selvom man også kunne vælge at få udbetalt et beløb oven i. Det ved jeg så ikke, hvordan foregår, for det prøvede jeg ikke. Det er så smart, så smart.

Men det er svært at slippe følelsen af, at man har røvet føtex (food!), når man går ud af butikken med posen fuld af varer, og man ikke har hilst på en kassedame.


Og i øvrigt, midtbytrendyoverklassefancy føtex food eller ej - de har sgu stadig Jaka bov på hylderne!

1 kommentar:

  1. Jeg synes også den Føtex Food er lidt sær. Opdagede at den kun solgte mad på den hårde måde - vandrede rundt og rundt og indså at det vist ikke var der, jeg skulle finde et par billige espadriller.

    SvarSlet