lørdag den 6. juni 2009

Plante-sæk vol. II

Jeg har plantet lidt igen i dag.

Faktisk har jeg bare ompottet nogle småting, jeg fik af min søde mor, men det tæller bestemt også for noget.

Jeg fik et par tomater, et par pebre og en god tot timian direkte fra haven.

Timian får mig altid til at tænke på to ting; gule ærter og min mors gamle kat, Moses.

Gule ærter fordi der skal en hewledes masse timian i, før det smager 'rigtigt'. Og Moses fordi han ofte lagde sig i timianbusken i haven og derfor kom og duftede dejligt krydret bagefter. Dejligt.

Og den jeg har fået nu, blomstrer oven i købet en smule. Det er så fint.

Udover det grønne fra mutti har jeg plantet mine chiliplanter om. De blev jo sået den dag, det var jævndøgn, så gudinden kunne være med dem. Og de er virkelig blevet store. Så store, at seks af dem ikke længere kan dele potte. Nu deler to af dem potten, mens de andre fire er blevet fordelt lidt. De står godt nok noget skævt nu, men jeg regner med, at de retter sig lidt efter lidt. De står med ryggen til solen, så mon ikke...

Derfor ser altanens spisebord nu dejligt grønt ud. Og når jeg så lige nipper sideskud af de små tomatplanter, ja så dufter der bare himmelsk. Ah.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar