mandag den 18. maj 2009

Fødselsdag.

Morgenstund har guld i mund, siger de. Det er formentlig dem, som står tidligt op og får glimt af en morgensol så stor og rund og evigt god.

I morges var der også lidt guld her i hytten.

Dog blev jeg vækket af håndværkerne, som neden for soveværelsets vindue gik i gang med at blande cement til gulvstøbning, hvilket larmer en del. Men efter ti minutters irritation over støjen, stod jeg op og fik lagt nogle klatter bolledej på et par plader og så ind i seng igen.

Fødselsdagssang havde jeg sunget lidt over midnat, så da hr. kæresten vågnede var det bare at komme boller i ovnen, mens han tog bad, og så sætte os til et veldækket morgenbord. Det var sørme ikke sløjt.

Og dagen har stadig guld i mund og ud over det hele, på trods af DMIs lovning på regn (det skal nok komme, så god har han jo heller ikke været), så vi er glade og nyder det.

Snart tager hr. kæresten på arbejde og jeg tager ned i byen for at hente min gevist på Stiften. Billetter til forestillingen "Kødkarrusellen" på Århus Teater. I love it.

Mandagsstund har guld i mund. I hvert fald lige denne mandag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar