tirsdag den 19. maj 2009

Ofrene for regnskyl

I går var det regnvejr i Århus.

Ifølge JP var det i Århus syd, men jeg bor i V, sådan lige et par veje fra N, og her havde vi så meget regn, at parkeringspladsen var én stor glatbane-test og vores lille sti nede ved græsset i gården var komplet oversvømmet. Så jeg vil mene, at bare 'Århus' sådan i det store hele var 'offer' (som JP skriver) for regnen.

Jeg var glad for, at jeg var nået hjem, for bare en time før mørket sænkede sig med sorte skyer havde jeg dalret rundt i centrum. Og det havde ikke været så fedt. Torden og hagl/regnstorm skal nydes fra hjemmet.

Og det blev det så. Med kvædete og stirren ud af vinduet, som endda blev åbnet så meget, det nu kunne uden at det væltede ind med vand og små isstykker, sådan at jeg kunne høre tordenen.

Desværre bor jeg midt imellem andre blokke og kun på 1. sal, så jeg fik ikke set så mange lyn, at det lige gjorde noget. Jeg elsker ellers at se lyn. Elsker i det hele taget tordenvejr.

Og så opdagede jeg, at måger virkelig ér så snotdumme, som jeg går og forestiller mig. De fløj rundt højt oppe midt i tordenen. Nu ved jeg, hvordan McDonald's blev inspireret til deres logo....

Og så var der jo duen.

Der 'bor' et duepar i træet uden for vores altan. De sidder stort set hver dag og kurrer og nusser og gør, hvad duer nu gør. I går var den ene af dem blevet fanget i træet, da regnen kom.

Normalt er jeg ikke den store duefan, men jeg syntes alligevel, det var lidt synd for den her due. Helt alene og våd i det store farlige vejr. Årh.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar