onsdag den 22. juli 2009

Bolleopskrift vol. II + det løse

Forleden skreeeeg jeg op om, at jeg havde brug for en opskrift på burgerboller. I går fik jeg så bagt dem, men helt uden at bruge en opskrift.

Jeg havde skelet til en del opskrifter på burgerboller, men glemte halvdelen, mens jeg var i gang.

Jeg lavede to slags, de grove og de krydrede.

De grove; gær, vand, mælk, salt, sukker, olie, fuldkornshvedemel og hvedemel.
De krydrede; gær, vand, mælk, salt, sukker, lidt mere salt, olie, peberblanding, rosmarin, hvedemel.

Begge dele blev gode, og burgerne var en succes. Nogle af de grove blev brugt som morgenmad i dag, det kan de nemlig også.

Sådan her ser de ud.




I dag har i øvrigt jeg været ude for at shoppe tøj til et bryllup på lørdag. Og i den forbindelse har jeg nogle kommentarer:

- Hvorfor laver man særligt tøj til tykke kvinder, som så ikke har plads til tykke kvinders (som regel) store bryster?

- Og hvornår er man overhovedet tyk?

- Hvorfor laver man bukser, som passer tykke kvinder i livet, men som ikke lige tager højde for, at man måske ikke har fire meter lange ben, bare fordi man har maveflæsk?

- Hvad gør byplanlæggere for blinde? Jeg mener, man er altid opmærksom på at bygge kørestolsramper til alle offentlige bygninger. Men hvad gør en blind mand, når han kommer i karambolage med alle de fårking cykler som holder rundt omkring? Jeg tør slet ikke forestille mig, hvor svært det er at komme videre, hvis man får sin blindestok viklet ind i nogle cykeleger.

- Hvorfor laver man prøverum med kæmpestore spejle, når rummet er så småt, at man skal vippe med hovedet for at se sig i fuld figur i spejlet? Giv os dog lidt plads!

- Hvorfor er det kun H&M der har fundet ud af, at det er fedt med et ekstra (uh, og JUSTERBART!) spejl, så man kan se sin mås, når man prøver tøjet?

- Har alle ekspedienter (undtagen lige dem fra H&M) i Århus været på servicekursus siden jeg sidst shoppede? Eller får man bare bedre betjening (bortset fra i H&M), hvis man har nederdel, jakke og øreringe på? Eller hvorfor var der så mange, som spurgte, om jeg skulle have hjælp, om de kunne gøre noget for mig og om alting monstro var i orden hele tiden?

- Hvorfor har jeg ikke købt leggings, så jeg nu må sidde og have ømme inderlår, fordi chafing bare er umuligt med nederdel i sommervarmen!?

Okay, den sidste var faktisk mest til mig selv. Kald det en huskekage, det smerter i hvert fald. Og når det bliver den 1. og der går SU ind, så må jeg hellere få købt nogle.

Og ellers var der vist ikke mere fra mig for i dag.

8 kommentarer:

  1. sandt og hmm, interessant tanke

    og øh (ikke testet, virkelig: IKKE testet), men altså jeg har hørt at glidecreme skulle gøre tricket med inderlår der kører på hinanden... at de bare blive bløde, og ikke øh, hvordan siger man det, hænger fast i hinanden...

    SvarSlet
  2. Ja ja, uden at prøve...som om....

    Ej, jeg har faktisk læst på Jubii Debatten - som jo har svar på ALT - at sprit gør tricket. Men nu er jeg jo gået i stykker, eller sådan lidt, så jeg skal fandme ikke tørre eller duppe med sprit!

    SvarSlet
  3. Et interessant indlæg med mange gode betragtninger, og stort tillykke med burgerbollerne:)

    SvarSlet
  4. .. ja jeg forstår heller ikke det med patværket, ELLER dét med bukserne . .

    fordi vups; har man bredere lår, maveflæsk og større patter end "gennemsnittet" - så har man ligepludslig enormt lange stænger? Doh'!

    meget mærkeligt firma, den dér tøjindustri!

    byplanlæggere!... don't even get me started!!

    lårgnubberi . . glidecreme!! Ahahah, yeah why not!? ;D uanset hvad, er det dér friktion skide træls ;]

    SvarSlet
  5. ha! kylling! I dare you! sprit på flåede inderlår, vi vil gerne se en video

    SvarSlet
  6. Jeg har tænkt mig at smøre det med Camferine. Det synes jeg egentlig er hårdt nok....

    SvarSlet
  7. åh, jamen okay... kamfer? det lyder osse lidt aaaav!

    SvarSlet
  8. Hey, fine boller!

    Løsningen til anti-tatar-lår bærer det sære navn 'gudetrusser' og kan købes i butikker for ikke helt små piger. Jeg har to par i sort microfiber uden sømme. De er FANTASTISKE!!!

    SvarSlet