fredag den 24. juli 2009

Dilemma, pickle, bind, tight spot

....Kald det hvad I vil, jeg er fanget imellem to sløje situationer.

Sagen er den, at kæresten og jeg skal til bryllup i morgen. Hans kusine binder den store knude med sin elskede og vi skal naturligvis være med til at fejre dem. Alles gut.

Men men men men. Så er der tøjet. Jeg har egentlig lånt en kjole af min veninde, som er lang og koksgrå og lavet af bomuld. Det er ret rart at have på, men måske ikke særlig festligt. Derfor gik jeg afsted for at finde noget andet. Og forleden havde jeg jo et rant om kjoleprøvning, og dét sidder stadig i mig. Især efter endnu en tur med den slags i går eftermiddags.

Seriøst, to dage i træk ér bare for meget at prøve tøj, der ikke duer.

Jeg endte med at købe en kjole formedelst 74,98 i Bahne i Bruuns. Lige da jeg kom op af rulletrapperne, fik jeg øje på den og jeg elskede den og ønskede bare, at den ville passe. Det gjorde den. Og selvom det er en Vila, kunne jeg være i en L!

Jeg sendte et foto til kæresten og sagde, at den endda var billig. Hans svar var "Husk nu, at jeg gerne vil betale!". Ok, han kunne ikke lide den. Fair nok, for jeg skulle vel nok kunne finde en kjole. Det var i forgårs.

Efter to dage og i alt 8-9 timer på Strøget, i Latinerkvarteret, i Magasin og Salling var det stadig den eneste kjole, som gjorde mig glad. Jeg prøvede den igen og købte den.

I går aftes prøvede jeg den herhjemme, så kæresten kunne se den live. Men ak. Han gemte hovedet under et tæppe, og sagde stille "I don't like it." Æv.

I dag har jeg prøvet at forliges med den lange, koksgrå, bomuldskjole. Men jeg ér bare ikke lige så glad for dén, som jeg er for den anden. Den ternede er fuld af farver og spas, lidt som jeg mener, jeg selv er jo. Den anden er langt fra bryllupsegnet, efter min mening.

Her til aften har jeg prøvet begge kjoler, mens jeg stod ved siden af kæresten i smoking. Han holder stadig på koksgrå. Den ternede får mig til at se tyk ud, siger han. Jeg siger jo, at jeg ér tyk og naturligvis også ser sådan ud, men det bider ikke på ham. Tværtimod synes jeg, at lange koksgrå fremhæver flæskede arme og en mavedelle, på ucharmerende vis. (Hvornår er det nogensinde charmerende?) Han mener, at den løse kjole lægger ti kg til min kropsvægt og -fylde.

Jeg havde egentlig overgivet mig og sagt, at jeg ville tage lange koksgrå på. Men jeg kan mærke, at det ærgrer mig utroligt meget. Jeg gider faktisk ikke.

Men så fik jeg en idé. Min kæææææmpestore læserskare må naturligvis have en mening om det, hvis de får smidt et par billeder i hovedet.


Så værsåartig. Her er undertegnede i lange koksgrå og ternet glad.






13 kommentarer:

  1. Hoppede lige herover fra Sifka.
    Jeg stemmer da helt klart på den ternede.
    Mon ikke du kan henvise til et eller andet Emma Gad´sk om at man skal bære lyse kjoler til sommerbryllupper:)))))

    SvarSlet
  2. Den ternede, helt klart, den er super sommerfrisk!

    den der anden én... den er al for formel på en eller anden måde (og jeg synes altså ikke den klær dig specielt godt).

    IMØ ser du bedst ud i den ternede.

    SvarSlet
  3. DEN TERNEDE!!!!!!

    Uii, den er fin . . og pæn over patværket og sår'n!

    ;D

    den grå er en dødssejler. . .

    så snakker vi ikke mere om dét!!!

    SvarSlet
  4. Den ternede! Det kan godt være, den virker for uformel ved siden af en smoking, men den koksgrå, det går bare slet ikke! Det er jo et bryllup for filan.

    SvarSlet
  5. Hmm, den grå klæder dig rigtig godt, men er for mørk og formel til et sommerbryllup.

    Den ternede er sjov og frisk, hop du i den ;-)

    SvarSlet
  6. Tak for hjælpen. Så må han, som min søster sagde, tage solbriller på i morgen. Ternet, glad og festlig kjole for the win.

    Love you guys!

    Og hej Hanne - velkommen til :)

    SvarSlet
  7. Om det skal være den ene eller den anden vil jeg lade andre bedømme, men for fanden Ibber, du skal bare have en anden makeup på end den på billederne!!

    SvarSlet
  8. Kan se jeg er lidt for sent på den til at være med til at bestemme - men ligemeget, for jeg er enig med de andre. Lange grå gør intet godt for armene (haver selv haft en lignende sag og tro mig, is not good)
    God fest i morgen; satser på at kæresten kommer sig over at være blevet nedstemt...
    Mvh Tine
    PS - ses vi d. 30.??

    SvarSlet
  9. Selvfølgelig ses vi den 30.! :)

    SvarSlet
  10. Uj, hvor er du altså fin i den ternede!

    SvarSlet
  11. Nu er jeg for sent ude, men kan du så lige bonke din kæreste i hovedet. Hvis du bedst kan lide den ternede så skal han sige ja og amen, det andet kommer der ikke noget godt ud af.

    SvarSlet
  12. Håber meget, at du tog den ternede på.

    SvarSlet
  13. Hej Line :) Jo, jeg tog den ternede på. Og han døde slet ikke af det!

    SvarSlet