søndag den 21. februar 2010

Søndag med solskin

Selvom jeg virkelig elsker vinter og sne, så har jeg dog alligevel længtes efter solen i snart et godt stykke tid.

Det er dejligt med kulde og frost, men vi har bare mest haft skyede dage, og slet ikke nok af de dage med høj, klar sol og tindrende frost, som gør vinteren ekstra skøn.

Men det har vi i dag. Tre uger inde i februar lyser den store moder ned på os alle og spreder en smule varme og en masse godt!

Sikken glæde man kan få helt inde i hjertet, når solen blænder og får det indre ur til at tænke, at det næsten snart er forår. For solen lyver jo ikke.

Men så åbnede jeg alle vinduer for at få frisk luft ind. Og jeg skal da lige love for, at luften var frisk! Så frisk, at jeg straks fik kolde fødder (helt bogstaveligt) og måtte lukke snart efter igen.

Så nu sidder jeg altså inden døre med lukkede vinduer og uldne sokker. Men duften af udenfor hænger stadig i min næse, og solen hænger stadig dérude, midt på den blå himmel, og sender lovninger om forår og lun luft til os alle.

Nyd det.

4 kommentarer:

  1. Her mangler solen, men alligevel kan jeg da godt prøve, at smække vinduet op og mærke kulden bide i tæerne. Nåe nej, jeg har allerede de uldne sokker på, så duer det vel ikke?;)

    God søndag!

    SvarSlet
  2. Kulden er absolut skrap nok til at bide igennem uldne sokker faktisk. Du skulle prøve, det er en dejlig lungefuld, man kan hente ind :) I love it!

    SvarSlet