tirsdag den 23. februar 2010

Terningemanden. Agtigt.

Nu skal I alligevel lige høre noget om mig. Det plejer I jo ikke. Eller høre og høre, det er jo så meget sagt, men I kan vælge at læse det. Jow jow.

Jeg er sådan en, som har det rigtig, rigtig, RIGTIG skidt med valg. Det er altid umådeligt svært for mig at vælge noget som helst. Ofte fordi jeg ved, at ved at vælge A fravælger jeg samtidig B, C, D og aaaaalle de andre sager. Som jo måske kunne have vist sig at være fuldkommen fremragende og aldeles perfekte valg for mig!

Oh the horror of 'træf et valg'. Det gælder både for de store og de små ting her i livet. Skal jeg læse russisk? Skal det være på CBS eller på uni? Skal jeg flytte tilbage til Sjælland? Skal jeg gå ud med ham der? Skal jeg se dén film eller dén film? Eller måske et afsnit af Twin Peaks? Eller hvad med The Mighty Boosh? Eller Gilmore Girls? Og skal jeg nu have rugbrød eller havregryn? Og hvad med aftensmad, pasta eller ris? Pizza eller fritter? Skal jeg slå op eller blive? Skal jeg vælge dét fag eller dét fag som supplering? Skal jeg læse American Gods eller Nordkraft? Og hvad så med Catcher in the rye engang mere?

You get the picture. Forestiller jeg mig.

Altså - det ér meget svært at være mig. For det ér bare ikke til at gå igennem livet uden hele tiden at tage stilling til tingene. Og ser I, når man tager stilling og går én vej, så går man jo glip af alt det andet.

Og det der med at gå glip, ik? Det er ikke lige dét, Tigerdyr er bedst til.

Men jeg har fundet mig en hjælper. En lille sag, som altid kommer in handy, når jeg står og skal træffe en beslutning. Det hjælper i såvel store som små valg.

Det er "Okker gokker"!

I husker nok børneremsen; okker gokker gummiklokker erle perle pif paf puf væk med den beskidte luf. Og så er det altså det, man peger på, når man siger 'luf', som er blevet fravalgt og skal væk.

Det gør faktisk sagen klar i de fleste tilfælde. For så tager okker gokker valget. Og så kan jeg straks mærke, om jeg synes om det eller ej.

"Okker gokker....nå, pasta, siger du.....arh, jeg har sgu egentlig mere lyst til ris faktisk."
"Okker gokker....nå, Gilmore Girls, siger du..... JA! Det er sguda lige det, jeg vil se!"
"Okker gokker....nå, DR2 siger du.....naaaaaaaaah, jeg ser sgu lige serier fra Sverige!"


Works like a fracking charm. I love it.

PS - det eneste okker gokker aldrig spørges om, er cola. Der er kun én slags. The real thing. Oh yeah!

7 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Du er nu sød, selvom det lyder MEGET besværligt. Er nu alligevel glad for at jeg fik tilført "the power of decision" med modermælken!

    SvarSlet
  3. Jeg tænker lidt: kan du på et tidspunkt ikke regne ud hvad okker gokker vil vælge alt efter om det er mellem 2, 3 eller 4 ting du slår?

    SvarSlet
  4. Signe: Så besværligt er det slet ikke. Det tager kun et øjeblik. Tænk, hvor længe alting kunne vare, hvis jeg ikke havde indført okker gokker :-D

    Pernod: Jo, det kunne jeg sikkert. Hvis min smukke, dejlige hjerne var sådan indrettet. Men det er den jo ikke. Så jeg okker gokker bare løs!

    SvarSlet
  5. Det må være stress-håndtering i højeste potens....

    SvarSlet
  6. That's what I am - what are you!?

    SvarSlet