fredag den 28. august 2009

Juletid

Ja, der er nok mange, som allerede ryster på hovedet ved overskriften. Hvis du er en af dem, så må du hellere stoppe her. For dagens post handler om jul. Og ja, jeg er tidligt ude, men det må man gerne, for året går på hæld, vinden tager til og mørket trænger sig mere og mere på. Og det ér snart jul.

Julen er noget, jeg glæder mig til rigtig tidligt hvert år. Jeg når som regel at drive min omgangskreds en smule til vanvid, fordi mit julehumørbarometer begynder at stige allerede omkring nu, slutningen af august. Og jeg elsker det!

Jeg er skilsmissebarn og har altid været vant til at julen skiftevis blev holdt hos mor og far. Da jeg også har to søstre, som er henholdsvis 7 og 10 år ældre end mig, var de pludselig ikke en naturlig del af rotationen, da de også fik svigerfamilier, som skulle tilgodeses. Det var jo i grunden fint, vi fik stort set altid set hinanden én gang i løbet af julens dage. Men det bliver et større og større puslespil at få til at gå op.

Jeg har svigerfamilie, min ene søster har svigerfamilie, min anden søster har sin søn hver anden jul, og vores egne forældre har også nogle gange andre planer.

I år foregreb jeg alle begivenheder og sendte en sms til mine søstre allerede i maj måned, hvor jeg fortalte, at jeg gerne ville holde jul med dem. Det var jo ikke sikkert, det ville ændre noget, men så havde jeg da givet besked...

To dage efter var det hele arrangeret. Min ene søster lægger hus til, min anden søster, min mor og min kæreste dukker op den 24., mødes hos min far den 25., og ses hos min mor den 26.

Bim bam og glædelig jul.

Jeg vil lige slutte af med at komme med en af mine all time favourites, når det kommer til julesange. Den lyder muligvis ikke meget julet for mange af jer, men jeg elsker den, og håber, den vil sætte jer bare en smule i stemning allerede også.

5 kommentarer:

  1. Hvor er det genialt, og så gav det ovenikøbet pote at være ude i god tid. Jeg elsker også Chris Rea, Drivin' home for Christmas. Tak, for stemningen, og god fredagsafslutning:)

    SvarSlet
  2. Jeg er også helt med på den - især fordi, det bestemt ikke er for tidligt at planlægge hjemmegjorte julegaver.... de skal jo 'gøres', og den slags tager tid :)
    Nå, men glædelig jul da!

    SvarSlet
  3. Jeg begynder også at glæde mig lige om lidt - og selv om jeg ikke er den store Chris Rea fan har jeg faktisk engang driven home for Christmas i megasnevejr (den slags hvor man ikke er heeeelt glad for at være på vejen) hvor han tonede ud gennem højttalerne - oh, stemningen!!

    SvarSlet
  4. Årh hvor smukt!
    Jeg er heller ikke fan af ham, men lige dét nummer går lige i hjertekulen, ah. Og det skulle slet ikke have været den sang, men jeg kunne ikke finde ok kvali med The Raveonettes - The Christmas Song. Dén er mest fantastisk!

    SvarSlet
  5. Stemningen er her allerede, jeg overvejer at nøjes med levende lys i aften, dét er altid et godt tegn

    SvarSlet