torsdag den 6. august 2009

Observationer i verden

Engang, da jeg var mindre, opdagede jeg en dag, at i amerikanske film, er der altid sådan nogle specielle lyde om natten.

Da jeg først havde spottet det i filmene, kunne jeg slet ikke lade det være, og jeg lyttede aften efter aften udenfor. Men jeg hørte aldrig lyde som dem.

Jeg brokkede mig til mine ældre søstre og syntes, at det sgu da var noget værre snyd, når de kom lyde i film, som slet ikke fandtes ude i virkeligheden! Sådan noget løgn!

Så fortalte en tålmodig søster, at det jo er fordi, vi ikke har cikader i Danmark.


.....Hm.

Skuffet blev jeg, men accepterede dog, at det så trods alt fandtes nogle steder i verden og derfor ikke var fuldkommen løgn. Kun løgn for danskere.

Senere har jeg så lagt mærke til, at i mange amerikanske film er der hunde, som gøer hele natten. Dét måtte igen være noget Hollywood-løgn! For jeg har lyttet og lyttet, men der er sgu aldrig hunde, som gøer hele natten.

Men faktisk er det ret tit, at de glammer om dagen. Så kommer der lige sådan en fem-syv "Vov" og så er det slut. Meget ligesom i filmene.

Måske er amerikanske hunde bare nataktive og vores dagaktive?

Ja, sådan må det hænge sammen.

5 kommentarer:

  1. Personligt har jeg i mit liv altid savnet, at der kom truende baggrundsmusik, når jeg skulle til at passe på...

    SvarSlet
  2. Åh gud nej! Jeg er simpelthen en bangebuks og har det SÅ skidt med suspense, så jeg ville dø, hvis mit liv havde spændingsmusik!

    SvarSlet
  3. Vores nabos hund har set for mange film

    SvarSlet
  4. Det er da en træls hund! Men den ville nok få en fin karriere i Hollywood...

    SvarSlet
  5. Åh, det vil jeg foreslå den ved førstkommende lejlighed! :)

    SvarSlet