torsdag den 13. august 2009

Møbelshopping


Den fine nye seng. Jeg tror, den skal hedde Walther.

Kæresten og jeg har fået ny seng. Indtil videre har han betalt den, men han får penge af sin mor, og så er det jo en gave.

Moren har givet os en seng, fordi hun ikke var sådan rigtig glad for, hvordan vi sov førhen.

Da kæresten mødte mig, boede jeg på et værelse og delte bad og køkken med tre andre og havde næsten ikke kongens mønt. Min seng havde været elendig og resulterede oftere i hovedpine end i søvn, så den røg ud, da jeg fik råd til noget andet.

Jeg havde sovet hjemme ved en...hmm...skal vi kalde ham ven? Eller skal vi bare sige one-nighter? Under alle omstændigheder havde jeg sovet rigtig godt, og jeg havde ingen spændinger i nakke og ryg, da jeg vågnede. Derfor besluttede jeg mig for, at den slags madrasser han havde, sådan nogle ville jeg også have.

Jysk havde tilbud og jeg fór af sted. Og slæbte tre store runde pølseposer med hjem i bussen. Røvbesværligt. Men al besværet værd.

Jeg lagde de to madrasser på gulvet (oven på sådan noget 'glid ikke rundt over det hele'-stof) og proppede en topmadras ovenpå. Vupti 140 cm seng til mig. Og jeg sov dejligt.

Da kæresten og jeg skulle flytte sammen, havde jeg naturligvis overnattet hos ham og opdaget, at hans seng var ALT for blød til mig. Jeg vågnede med ondt i ryggen, ondt i nakken, jeg sov dårligt, og jeg fik hovedpiner. Så den gad jeg nok ikke lige have ind i mit soveværelse. Uden diskussion.

Derfor har vi i over syv måneder sovet på mine fine madrasser på gulvet, og det er gået storartet.

Jo, der er dødlangt op. Især når man for eksempel har tømmermænd og skal hurtigt op, fordi man skal ørle.

Men sådan er det jo (trods alt) ikke hver dag. Og jeg sov godt, og kæresten sov godt, så alt var godt.

Hans mor kunne dog ikke helt udholde tanken om, at vi skulle sove helt dernede, hvor det både trækker og støver. Så hun ville godt betale, hvis vi købte en seng. Og det fik vi så gjort i går.

Vi var i IKEA og prøve en del madrasser og senge, og så fandt vi endelig 'Hopen'. Den var ikke all that, men den var mægtig fin og det blev dén.

Og vi fik samlet den hjemme helt uden at blive uvenner. Det var faktisk kun mig, der hævede stemmen og dét endda kun en enkelt gang. Så gode kærester er vi nemlig bare.

Og i nat sov vi for første gang i sengen, stadig med mine fine madrasser, for dem vil jeg ikke af med. Og det var dejligt. Det var især dejligt i morges, at jeg bare skulle svinge benene ud over kanten og så rejse mig. Jeg skulle ikke til at overanstrenge mine stakkels mavemuskler for at komme op i oprejst stilling. I love it.

Men så er det alligevel jeg tænker, sextester IKEA deres senge?

Ja altså, jeg har engang set derude, at de har en kunstig rumpe lavet af træ, som satte sig, rejste sig, satte sig, rejste sig, satte sig, rejste sig i ét væk for at teste en sofa eller en stol. Men hvordan tester de sengene?

Vi har jo selv samlet den, vi véd jo godt, hvor lidt der egentlig holder den sammen. Og jeg kan ærligt talt godt blive bange for, at hele staværet ramler sammen omkring mig.

Jeg synes godt, IKEA kunne lave et stempel og sætte på samlingsvejledningen: Bare rolig, denne seng er sextestet!


Bonussjov:


Jeg ved godt, der bare betyder patrulje, men det ér altså sjovere, når man tænker, at der står pat-rull!

3 kommentarer:

  1. hmm... det var faktisk et godt spørgsmål... jeg har også selv samlet min seng og nu bliver jeg faktisk lidt bekymret...

    SvarSlet
  2. Ibs. Hvilken slags madresser er det? Min nakke vil også sove godt.

    SvarSlet
  3. Siffo: Det er dem her http://www.jysk.dk/4/5/16/18/3314316/a/catalog Plus F60 Dreamzone. Men det er kun, hvis man sover bedst på en hård madras. Og det gør jeg. Det skal helst være helt stift, så ligger jeg bedst. Og uden hovedpude!

    SvarSlet