lørdag den 28. februar 2009

Rengøring på en fredag

Godt så.
Første indlæg på min blog...og det kommer så til at handle om rengøring. Som om det på nogen måde er typisk for mig. Jeg har et ret løst forhold til nullermænd, vasketøj og små dimseting, som lige ryger på gulvet.... ikke at jeg lever i en svinesti, men jeg synes bare ikke, det er det værste i verden, hvis man har en nullermand i hjørnet, der er stor nok til selv at komme og hilse på gæster og sige 'Hej, jeg hedder Jørgen.'
Men nu bor jeg tilfældigvis et sted, hvor vi deles om rengøringen på den facon, at man har en rengøringsuge hver fjerde uge (fordi vi lige er fire værelser, så smart!) og så står man for lige at køre fællesarealerne igennem. Og nu var det så min tur.
Egentlig skal det gøres om lørdagen, men min kæreste dukker op hos mig en gang i nat, så jeg ved bare, at jeg ikke får det gjort i morgen, så jeg fik det simpelthen overstået i dag. Sikken fabelagtig fredag aften.
Hvorom alting er (hvorfor findes der ikke et kortere og mere fyndigt dansk udtryk end dét!?) så var jeg i gang på det ene badeværelse med spand og klud, da en af de andre kom ud på gangen og kækt gik ud på det andet badeværelse - som indeholdt alle de andre rengøringsremedier - og gik i bad. Ok, det kan man jo trænge til, tænkte jeg, og eftersom det var en 'ham', mente jeg, at det måske endda ville gå hurtigt nok til, at jeg kunne undgå at spilde tid med at vente på atter at komme til mine ting.
Og dog - for så kommer jeg på badeværelset efter ham, og det er jo fint nok, at manden skulle tage et bad, men kunne han ikke have sat gulvmoppen og den åbne Ajax ud fra brusenichen forinden!? Og eventuelt have undladt at bruge gulvet som badekar, når jeg nu skulle feje?
Rengøringen blev nu gjort alligevel, så sprang jeg bare fejningen over. Men jeg fik da et fint gulv frem trods alt.
Det værste af hele rengøringsræset var nu alligevel, at jeg først måtte dræbe en enkelt edderkop, som var lige ved at slippe fra mig, så jeg næsten hvinede. Den var sgu næsten på størrelse med Rundetårn. Mindst! Men nu er den et sted i kloakken. Beware of Iben the 5 foot 7" cleaning lady!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar