lørdag den 28. februar 2009

Kitte Kry sat i stalden

Sidste år var jeg så heldig at låne penge til en cykel.
Jeg gik ned på Nørre Allé og købte en knaldsort og superfantastisk cykel, som jeg straks navngav Kitte Kry.

Min trofaste ganger og jeg har siden da cyklet rundt sammen og oplevet spændende ting i både solskin, regn og sne.

Desværre er det sådan, at Kitte Kry har helt almindelige dæk, og det er nu ved at blive lidt for træls. I går var fordækket fladt, da jeg kom ud fra fakta med rygsækken fuld af varer, så jeg måtte gå hjem. Fordækket har nu ikke været fladt før, men det har til gengæld bagdækket - i overmål.

Faktisk er det ikke mere end en uge siden (i går), at jeg hentede Kitte Kry hos cykelsmeden efter lapning af bagtøjet. Og det var fjerde gang.
Altså er dette den femte (5.!) gang, den er punkteret. Og de to sidste gange har jeg både kunnet høre og mærke ved at holde hånden for, hvordan luften er blæsssssssst ud af dækket.

Og nu står så smukke, dejlige Kitte Kry i kælderen til ingen verdens nytte.

Hvem låner mig til punkterfri Kevlardæk?

(26. februar 2009)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar