lørdag den 28. februar 2009

Så blev det mandag.

Og hvilken virkelig fantastisk flot mandag. Efteråret viser sig fra sin absolut bedste side med højt til himlen, solen fremme og en dejlig, sprød luft at indånde, så man føler sig frisk helt ned i tæerne.
Med mindre man, som jeg, dalrer rundt med svimmelhed og en følelse af ikke helt at få blod nok til hjernen, eller som om man liiiige falder lidt om om et par sekunder.
Til gengæld for al sløjheden oplevede jeg en af mine yndlingsting i dag.
Jeg gik hjem fra kæresten, da han tog på job ved 13-tiden. Som altid (når det er lyst i hvert fald) gik jeg igennem Botanisk Have, da det ligesom er den mest direkte vej - og så fordi, det jo er dejligere at gå og kigge på træer, buske og ænder, end at se på parkerede biler og hullet asfalt på vejen uden om haven.
I Botanisk Have, i egne tanker, i eget svimlende univers gik jeg med Kitte Kry, da jeg pludselig duftede en sød og dejlig duft. Der er simpelthen en eller anden vækst i Botanisk Have, som dufter af candyfloss. Det er det mest fantastiske!
Man plejer at kunne dufte det i september, men af en eller anden grund har jeg i år måttet vente til oktober med at opleve det. Men så var duften dog meget mere kraftig end den plejer. Skønt.
Jeg elsker det danske efterår. Det er så smukt og stemningsfyldt og når det så giver mig gaver, som et træ, der dufter af slik, så elsker jeg bare hele verden.
Og selvom jeg er vildt bagud med studiet, var rigtig sløj og på nippet til at dåne og har lidt angst for at binde mig, selvom jeg har den mest fantastiske mand som kæreste - så gik jeg lige der og tænkte, at verden og livet er en fantastisk gave.

Nyd det nu! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar