lørdag den 28. februar 2009

Mig og maskinen del II

Min cykel er flad, og derfor har jeg været nødt til at tage bussen nogle dage. Derfor er mit buskort blevet brugt op, og fattig som jeg er, har jeg ikke haft råd til at købe et nyt, så jeg har i stedet købt billet to gange.
Dermed har jeg så stiftet bekendtskab med Midttrafiks nye billetautomater med touchscreen.....

Frisk og glad går jeg hen til automaten i sikker forvisning om, at det sagtens er noget, jeg kan hitte ud af. Jeg trykker på 'Enkeltbillet', fordi jeg ikke skal have en natbusbillet, som er det eneste andet valg, man kan foretage.

Så kommer der en blank skærm. Jeg kan trykke på et '?' eller 'gå tilbage'. Hm. Ikke lige det jeg ville.
Jeg trykker tilbage og starter forfra. Det samme sker.

En dame ved siden af mig siger, at nogle andre har fået den til at virke tidligere. Mystisk, tænker jeg, for den virker jo ikke.

Så kommer der en vældig ung pige ind i bussen, som går hen til mig og automaten. Jeg siger, at jeg ikke kan få den til at virke, så hvis hun kan, er det da fantastisk.
Hun trykker på 'Enkeltbillet' og det virker, som det skal.

Jeg smiler fjollet ved mig selv og indser, at jeg har trykket på 'info' ud for 'Enkeltbillet'. Så da pigen er færdig, køber jeg min egen billet og sætter mig langt nede bag i bussen.

Jeg elsker teknologi!

(18. februar 2009)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar