lørdag den 28. februar 2009

Mig og maskinen del I

Uh, det er længe siden sidst! Skidt skidt skidt. Men nu sker her jo så noget. Og jeg har lige noget i ærmet også.

I dag var jeg på uni. Mandagen er jævnt hård med først to timers tung og tør grammatik og derefter tre timers tung og tør skriftlig fremstilling. Hvilket i dag var ekstra elendigt, fordi underviseren bare viste powerpoint-slides og læste højt fra dem.

Endelig bliver det pause, og da jeg både fryser og har opdaget, at min fine, grønne pære smager som dårlig vin, går jeg til kantinen for at købe en kop kakao og en pose salte fisk. Fiskene havde de så ikke, men jeg stopper en 10'er i maskinen og beder om Chocofanter i stedet.

Men den fandens maskine nægter at give mig noget som helst. En af de andre stod der også og prøvede så godt han kunne at hjælpe mig, selvom sådan nogle maskiner generelt er ret nemme at finde ud af. Vi baksede med det og jeg hidsede mig op og var sur over, at den havde slugt min ti'er og ikke givet mig noget slik! Ham den anden sagde endnu en gang, at det jo var underligt, at maskinen viste 0,50kr i displayet, når jeg havde puttet en ti'er i. Om jeg nu var sikker på, jeg ikke var kommet til at bruge for meget på kakaoen. Men jeg havde jo først købt kakaoen og så bagefter kommet ti'eren i, så nej nej nej, det var bare den lortemaskine, som ikke ville opføre sig ordentligt. Indtil jeg så tænkte, at hey, måske var det faktisk kun en 50øre jeg smed i maskinen! Og ganske rigtigt. Ti'eren lå stadig i min pung. Og så fik jeg ikke engang mine Chocofanter, da jeg så gav maskinen pengene. Jeg fik en luset Kit Kat og så kom vi endda for sent tilbage til timen.

Jo jo, man lærer skam noget om den virkelige verden på det der universitet! :-D

(3. november 2008)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar